Saturday 6 March 2010

Masa berjalan.....

Huhhhh..Rindu rasanya bila dah lama takdapat menulis di ruang Permata Mutiara ni..
Masa yang ada 24 jam tak cukup laaa sehari..Saper yang ada masa2 lebih tolong laa bagi kat aku..
Dah lama rasanya tak g kluar tgk wayang,jalan2,makan2 dan lepak2....
Huhh..Paling last pon g makan-makan n jalan-jalan masa Dominand datang ke Melaka.Dominand ni kawan aku dari German.
Nasib baik laa dia datang..klu tak jawabnya x dpt laa aku g jalan2 disebabkan terlalu sibuk..

Apa yang peliknya masa aku bawa dominand ni jalan2 dia cakap Melaka di dah tak best dah.
huhuhu..aku pon tertanya-tanya jugak apa yg menyebabkan dia berkata begitu..

Rupa-rupanya org putih ni tak suka sgt tgk banggunan pencakar langit..Sebab kat tempat diorang sumer dh ada sumer ni..Malah kata Dominand lagi hebat banggunan2 kat tmpat dia..

Apa yang mat saleh mat saleh ni nak adalah ketenangan.kedamaian dan keaslian..Maksudnya suasana tradisional laa.Memang betul.,,Bilaaku bawa si Dominand ni jalan2 dia cepat boring.Dia cakap dia lebih berminat nak merasai makanan-makanan orang melayu.Dia takberminat langsung nak tengok Menara Taming Sari,Eye On Malaysia,Zoo and etc.

Dia lebih teruja untuk mengajak aku g kedai makanan melayu.Dia nak rasa makanan masakan oarng melayu..

Keputusannya tengok laa kat bawah:::Hahahha..
Menu utama...Sate Ayam,Ketupat n timunRoti tisu pun ada.Dominand begitu teruja melihat roti tisu ni.Tengok 2.Otak-otak pun ada.Aku dan Dominand sempat berposing ditangkap gmbar
oleh tuan kedaiPenebar Roti Canai Terbang...Terrerr betul.Lagi aksi Roti Terbang.

OK..2 Pada waktu malam.Lepas penat makan malamdgn macam2 hidangan.Kami pon balik..
Esok harinya aku hantar Dominand ke Melaka Sentral.Dia ni nakg KualaLumpur jap.

Semasa di Melak Sentralsempat laa menjamah sedikit makanan yang dijua.lMacam-macam lauk untuk makan tgh hariAyam n ikan goreng pun ada..
.
Tengok air-air teh 2.Huh...ubat untuk penyakit kencing manis.Ditambah pulak dgn tapai...
Hushhh.Pencuci mulut.Aku..Berbaju putih.Ringkas tapi kemas..Ceewah..Sebeleh aku 2 laa Dominand

Bergambar kenangan di dalamMelaka Sentral..

Harap Dominand gembira sepanjang berada di Melaka.

6 comments:

3p4h said...

Salam cekgu, roti terbang itu di mana ya??? Teluk Mas ke?

PermataMutiara said...

salam..
Tempat ni bukan di telok Mas.
Ni di jalan Malinja Nukit Baru.
tapi kat TelokMas pon ada jugak Kdai Roti Terbang..

3p4h said...

Taman Malinja ke??? Kat rumah2 kedai tu ke? Nk kne cri nih...

PermataMutiara said...

3p4h..
duduk area mana???
klu dekat2 boleh laa jumpa..
nanti bleh laa saya bawa belanja kat kedai roti terbang 2.

3p4h said...

Oh, tinggal d bkt beruang, tp skrg study kt Kuantan. Jarang2 blk mlk. Insyallah ada rzki bole jmp =)

PermataMutiara said...

3p4h..
Ohhh..bukit beruang..
slalu gak g sana.
ada stygix n pc world..
hihi.

Post a Comment