Friday 18 December 2009

TAHNIAH..Gembira Dalam Sedih..


Walaupun sudah hampir 24 jam masa berlalu.Namun rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Tahniah kepada pemain2 bolasepak negara kerana berjaya menamatkan penantian 20 tahun untuk mendapatkan pingat emas Bola sepak sukan Sea.

Saya tak boleh komen lebih2 pasal game smalam sebab utk pengetahuan semua saya hanya sempat menonton game separuh masa pertama sahaja.Itupun bola banyak dikuasai oleh pemain Vietnam..Habis je separuh masa pertama yang berkesudahan dengan 0-0 saya terus tutup TV......

Agak2nya kemana saya pergi semasa game kedua berlangsung...

Haaaaaaaa...Jeng..jeng..jeng..

Haaa...kesini lah saya pergi...

Saya yakin..dek kerana terlalu mengejarkan kejayaan & duniawi..Pasti berpuluh2,malah beratus2 dan lebih dasyat lagi beribu2 orang dan penyokong2 bola sepak Malaysia yang beragama Islam lalai dan alpa mengenai hari kebesaran dalam Islam smalam..iaitu 1 Muharam..

Sepatutnya smalam menjelang waktu magrib kita sebagai org islam berdoa iaitu doa akhir tahun dimohonkan agar dosa2 kita pada tahun lepas diampunkan dan selepas magrib kita membaca pula doa awal tahun..Semoga pada tahun ini akan penuh dengan kejayaan dan keberkatan..

Itulah...Gembira Dalam Sedih...
GEMBIRA KERANA MALAYSIA DAPAT EMAS BOLA SEPAK SUKAN SEA...
SEDIH KERANA RAMAI PENYOKONG2 DAN ORANG ISLAM TIDAK PEKA KEPADA TUNTUTAN2 DALAM ISLAM IAITU BERDOA AKHIR DAN AWAL TAHUN.


Janganlah jadi seperti yang dikejar tidak dapat yang dikendong berciciran....

No comments:

Post a Comment